Traian Băsescu – declaratie de presă

Președintele Traian Basescu  a sustinut o declaratie de presă în urma Consiliului Executiv Național al Miscării Populare

Transcriptul declaratiei de presa a presedintelui Traian Basescu din 08 decembrie 2015

Buna ziua,
Astazi am avut o intalnire a organismului de conducere al Miscarii Populare, asa numitul CEN. S-a discutat o lista lunga de probleme, s-au luat decizii.
Una importanta este ca incepand de astazi dl Cristian Diaconescu va coordona activitatea Departamentelor de Specialitate ale partidului.
Va fi ajutat in aceasta activitate, in functia de coordonator adjunct de dna deputat Mihaela Stoica.
Un alt subiect discutat a fost legat de dechiderea partidului, catre membri noi, catre oameni noi, care vor da faca politica intr-un partid care acum se construieste.
Au fost avertizati toti presedintii de organizatii ca orice incercare de a bloca accesul in partid a unor oameni valorosi nu va avea alt rezultat decat destitutirea lor din functii.
Va pot spune ca pe ultimele statistici 86% dintre membrii Miscarii Populare sunt oameni care n-au mai facut niciodata politica si se incadreaza in criteriul de varsta pana la 45 de ani, dar exista si un puternic tronson de varsta 18-25.
Plecand de la acest fundament, eu consider ca Miscarea Populara are sanse sa se prezinte ca fiind un partid nou.
Am vazut ca este la moda ca vechile partide, PNL si PSD sa-si anunte criterii de corectitudine, criterii de eligibilitate, plecand de la cat sunt de fete mari, Miscarea Populara le are in Statut si nimeni nu poate trece peste ele, ceeace va garanta candidati curati, fie ca e vorba de alegerile locale, fie ca e vorba de alegerile legislative.
Un alt subiect a fost legat de legea alegerilor locale, Miscarea Populara protesteaza pentru nerespectarea aranjamentelor din programul de guvernare cu care s-a instalat guvernul Ciolos. Cu acest program s-au facut audierile ministrilor si in program era trecuta alegerea primarilor in doua tururi.
Partidele care spun ca se innoiesc, PNL si PSD, atata timp cat nu accepta sa mearga la alegerile locale cu primarii alesi din doua tururi, nu fac decat demonstratia ca declaratiile lor sunt demagogice, pentru ca actualul sistem electoral nu face decat sa fixeze sau sa dea cele mai mari sanse actualilor primari, fie de la PSD fie de la PNL.
Acest lucru arata ca cele doua partide sunt intr-un proces demagogic extraordinar, in incercarea de a pacali electoratul.
Proba reala pe care ne-o pot da ca vor innoirea propriilor lor politicieni ar fi daca ar lasa sa se desfasoare alegerea primarilor in doua tururi.
Altfel, ei demonstreaza ca vor sa prezerve actualii primari, indiferent ca sunt la al II-lea, al III-lea sau la al IV-lea mandat, unii chiar dinaninte de revolutia din decembrie 1989.
In sfarsit, un subiect important discutat a fost cel legat de Consiliul European, si MP atrage atenția asupra faptului că acest consiliu este dedicat politicii externe. Consiliul European de iarna are ca principala tematica, tematica legata de politica externa.
În această situație, delegarea participării către premierul Dacian Cioloș este inoportună și arată că domnul președinte Iohannis fuge de asumarea răspunderii într-un moment dificil.
Va pot spune si care sunt principalele dezavantaje ale delegarii premierului Ciolos.
Acolo ai nevoie de un om cu un mandat extrem de flexibil. Poți să îți atingi obiectivul pe o temă, să ratezi obiectivul pe altă temă, dar trebuie să ai capacitate de negociere. Daca cedezi la un punct, sa poti castiga atingerea obiectivuliui la un alt punct al ezbaterilor. Un premier cu un mandat scris are mici posibilități de negociere.

Cred că este o greșeală, pentru că există două teme extrem de sensibile.
Una este BrExit-ul, adica amenintarea Marii Britanii cu iesirea din UE.
Eu știu provestea lui Cameron legat de condițiile pe care vrea să le impună. Una este legată de piața forței de muncă pe care Marea Britanie ar vrea să o limiteze în liberalizare, lucru cu care România nu poate fi de acord.
Marea Britanie vrea să solicite dreptul de a nu acorda cetățenilor din alte state care vin si muncesc in Regatul Unit, de a nu acorda nivelul de suport social pe care îl acorda britanicilor, ceeace este iarasi de neacceptat avand in vedere numarul mare de muncitori pe care Romania ii are in Regatul Unit.
Este o temă extrem de sensibilă și cel care va reprezenta România trebuie să aibă un mandat foarte puternic din acest punct de vedere pentru a apăra in primul rand interesele cetățenilor români si pe urma interesele marii Britanii.
Nu exclud posibilitatea să se discute despre crearea sistemului automat de repartizare a migranților, adica sa ramana in sarcina Comisiei repartizarea numarului de migranti pentru fiecare tara, iarăși lucru inacceptabil.
România trebuie să aibă o opoziție totală față de un astfel de sistem, care nu ar mai fi un sistem de consultare cu tara care urmeaza sa primeasca migranti ci pur si simplu un anunt fact de Jean Claude Junker si eventual o adresa, vedeti ca v-am repartizat atatea mii.
Aici riscurile sunt majore si România trebuie să profite de discutarea subiectului pentru a spune că nu acceptă decât cota zero.
Rămân la acest punct de vedere: s-a făcut o eroare când s-a acceptat de către România principiul cotelor, la Consiliul din mai anul acesta. Această poziție trebuie reînnoită cu o poziție tranșată a României”.

Va asigur ca tot CEN-ul a fost de acord cu aceasta pozitie, si legata de migranti si de BrExitul cu care ameninta David Cameron Uniunea Europeana.
Sigur, UE trebuie sa faca tot ce se poate pentru a nu pierde Marea Britanie din Uniune si eu cred ca exigentele lui David Cameron pot fi satisfacute in alte zone, decat cele legate de libera circulatie a fortei de munca si drepturile egale ale cetatenilor europeni aflati pe teritoriile altor tari, cand vine vorba de acordarea ajutoarelor sociale.
Spre exemplu, Marea Britanie are un sistem de discount la contributiile la bugetul UE.
Se poate compensa aici, cu atat mi mult cu cat la ultimul Consiliu European Marea Britanie a primit o diminuare a acestui discount.
Sunt multe alte zone in care se poate negocia, reducerea contributiei Marii Britanii la bugetul UE, dar nu discriminarea cetatenilor. Pentru ca asta ar afecta cetatenii romani in mod consistent. Si Romania nu poate accepta o astfel de abordare.
Sunt si alte zone in care Marea Britanie poate primi concesii, dar nu atunci cand discutam concesii in defavoarea cetatenilor romani care lucreaza pe teritoriul Marii Britanii.

In sfarsit, am discutat doua subiecte. La unul abordarea noastra e mai simpla, legat de educatie si doctorate.

MP cere noului guvern sa anuleze actele normative care au deteriorat calitatea Legii Educatiei asa cum ea a fost conceputa de Comisia Prezidentiala condusa de Mircea Miclea si promovata de ministrul educatieim dl Funeriu.
Este o OUG cu vreo 90 de articole si plus alte acte normative care au afectat in mod deosebit calitatea invatamantului universitar, precul si calitatea doctoratelor.
Daca dl Dacian Ciolos vrea sa arate ca are exigente ca guvernul sau sa fie unul corect, unul cinstiti, unul fara pata, trebuie sa-l expedieze pe ministrul de Interne Toba, inapoi, direct de unde a venit, la Politie si nu in guvern.
Toba a facut un plagiat mult mai urat, mai grosolan decat cel al lui Victor Ponta.
Sigur, o abordare interesanta ar fi daca cineva s-ar apleca asupra doctoratelor conduse de doctorul Gabriel Oprea.
Am vazut si eu lista de generali, politicieni care au savarsit lucrarile de doctorat sub indrumarea intelectualului de renume mondial Gabriel Oprea si cred ca ar trebui data o atentie deosebita acestor doctorate.
Am observat ca institutiile de forta cu predilectie si-au selectat cu predilectie doctorii dintre cei adusi pe culmile stiintei de Gabriel Oprea.

Sanatatea. Aici esecul este total.
Iata ce semnala Comisia prezidentiala condusa de profesorul Vladescu in 2008. Cateva elemente
,,Romania are cea mai mare incidenta a tuberculozei din Uniunea Europeana.”
O constatare. Alta.
,,Femeile din Romania au cea mai mare rata a decesului prin cancerul de col uterin. “
Alta constatare. referindu-se la mortalitatea evitabila, adica acele afectiuni care pot fi tratate de un sistem de sanatate functional, datele statistice pun Romania intr-o situatie extrem de dificila. ,,Aproape jumatate din decesele la barbati si o treime din decesele la femei puteau fi evitate.” Si merge mai departe raportul. ,,Datorita disfunctiilor sistemului sanitar din Romania mor anual peste 60 de mii de oameni.” 60 mii de oameni inseamna populatia unui oras ca Slobozia.
Va spun aceste lucruri deoarece populatia si mediul de specialitate au parut socati de ceea ce reiese dupa Colectiv dar acestea sunt lucruri care au fost spuse intr-un document oficial al statului roman, un document al unei Comisii prezidentiale.
Va mai dau o evaluare, era valabila in 2008.
,,Din punct de vedere al sistemului de sanatate, Romania se afla pe locul 99 la nivel mondial dupa tari ca Albania 55, Slovacia 62, Turcia 70, Ungaria 66.” Locul 99 si n-am observat sa fie imbunatatiri in sistemul nostru sanitar.
Va mai dau niste elemente poate intelegeti si niste lucruri care s-au facut la un momentdat.
,,Romania are una din cele mai ridicate rate de internare din lume. Sectorul spitalicesc din Romania consumand in mod constant peste 50% din bugetul de sanatate. Un studiu pilot intreprins pe 24 de spitale, a stabilit ca 57% din paturi nu este necesar intr-un sistem functional.”
Poate acum aveti explicatia de ce s-au inchis spitale, se incerca restructurarea sistemului sanitar pentru a opri consumul de bani cu spitale in care se moare. Va mai dau un element din acelasi raport. Datele statistice existente arata ca in Romania numarul interventiilor chirurgicale asupra persoanelor spitalizate este aproape de 3 ori mai mare decat media UE. Deci de multe ori diagnostice gresite ce duc la operatii in loc sa fie tratat omul fara a fi operat cu cea mai invaziva solutie care este operatia.
Si va mai dau un citat. Puteti citi accest studiu pentru dezbateri la televiziunile dumneavoastra.
,,Asistenta medicala spitaliceasca din Romania nu se bazeaza pe ghiduri sau protocoale.” Ceea ce a demonstrat si dezastru de la Colectiv, inca se bajbaie, in unele spitale erau protocoale, in altele nu. Si o ultima mentiune din acest raport, ,,În aceste conditii infectiile nozocomiale revin periodic cu consecinte care merg pana la decesul pacientilor si in special al celor mai sensibili, nou nascuti si varstnici.”
Nimic nou sub soare, am vazut cu ochii nostri. Desi a fost o Comisie care a spus din 2008 care sunt problemele sistemului de sanatate.
Raportul il gasiti pe internet.
Acest raport a generat o Lege a Sanatatii. Un proiect de lege, Din pacate nu am reusit sa-l promovez atunci cu Guvernul, s-a pus in fata povestea sistemului SMURD, minciunile cu intentia de privatizare a sistemului SMURD si din pacate suntem mai rau decat in 2008 in momentul de fata. Nu fac aceasta afirmatie de la mine, am consultat oameni care au fost in acea Comisie, iar aprecierea lor este ca intre 2008 cand au generat raportul si fata de 2011 cand au terminat si Legea care sa duca la modernizarea sistemului de sanatate starea sistemului sanitar este mai slaba in conditiile in care spre exemplu in 2000 sistemul de sanatate beneficia de un buget de 1 miliard de dolari iar anul acesta a beneficiat de o finantare de 6 miliarde de euro. Deci ceva se intampla cu resursa financiara in sensul in care resursa financiare creste iar nivelul sistemului de sanatate scade in calitate. Iar legea pe care MP a depus-o in Parlament este o solutie pentru a evita si diminua cele semnalate in raport a inceputul acestui punct.

,, Sistemul nostru de sanatate de acum este cel introdus in vremea lui Stalin, este sistemul sovietic de sanatate pe care l-am mentinut. Si aici vina nu este numai a politicului ci si a influentei oamenilor cu influenta din sanatate carora le convine asa. “

Cam acestea au fost cele ce am vrut sa va aduc la cunostinta dupa CEN-ul de astazi. S-a stabilit pentru cei 8 parlamentari pe care-i avem sa se zbata pentru ca Legea Sanatatii sa circule in comisii pentru ca e depusa in Parlament de asemenea sa incerce sa faca tot ce se poate pentru ca si proiectul de lege ce vizeaza alegerea primarilor in 2 tururi sa ajunga in Plenul Parlamentului.

As cere sa vedem cati oameni au murit degeaba in spitalele redeschise de Guvernul Ponta. Nu numai din infectii si din lipsa de personal foarte bine calificat. Pentru ca ideea atunci a fost sa inchidem ,,morgile”, acestea amplasam elicoptere in zonele apropiate si daca un om are probleme cu elicopterul la spitalul judetean sau in Bucuresti la un spital universitar. Tare as vrea sa stiu cati oameni au ucis in aceste spitale”

Opinia dvs.